logo krzywe1

Wyszukaj połączenie i kup bilet przez internet od 1 zł!

 

Rada Nadzorcza PKS Zielona Góra Sp. z o.o. ul. Jana z Kolna 2a, 65-014 Zielona Góra tel. (68) 3220400

zaprasza uprawnione podmioty do składania ofert na badanie sprawozdania finansowego Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej Zielona Góra Sp. z o.o. w Zielonej Górze za rok obrotowy 2025 od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r. oraz za rok obrotowy 2026 od 01.01.2026 do 31.12.2026 r. oraz sporządzenie pisemnej opinii. zobacz więcej

Pytania PKS Karta


1. Jak mogę uzyskać PKS-Kartę?

PKS-Kartę można uzyskać na dwa sposoby:
1. Składając wniosek wraz ze zdjęciem legitymacyjnym w wybranej kasie biletowej.(Druk wniosku dostępny jest w kasach biletowych w Gubinie, Krośnie Odrz., Sulechowie, Świebodzinie, Zielonej Górze oraz w punktach sprzedaży). Można go również pobrać z naszej strony internetowej)
2. Wypełniając formularz wniosku ON-LINE zamieszczony na naszej stronie internetowej.

2. Jak długo czeka się na wyrobienie PKS-Karty?

Do 3 dni roboczych. Proponujemy z wyprzedzeniem złożyć wniosek o wydanie PKS-Karty.
Należy ją obowiązkowo posiadać w chwili zakupu biletu miesięcznego.

3. Czy mogę wcześniej wyrobić sobie PKS-Kartę, pomimo, że z przewozów będę korzystał po wakacjach ?

TAK.

PKS-Kartę uzyskać można dużo wcześniej. Nie wiąże się to z koniecznością rozpoczęcia korzystania z usług przewozowych. Ważne jest to, aby w chwili zakupu biletu miesięcznego już ją posiadać.

4. Dlaczego PKS–Karta ważna jest z wydrukiem papierowym biletu?

Wydrukowany bilet jest bardzo ważnym dokumentem fiskalnym, potwierdzającym zakup biletu, a także, zgodnie z prawem przewozowym, dokumentem poświadczającym zawartą umowę przewozu oraz ubezpieczenia na czas podróży.
Wydrukowany bilet należy obowiązkowo zachować do kontroli lub reklamacji. Nie jest on potrzebny do rejestracji przejazdu w autobusie lecz należy go mieć przy sobie.
W przypadku zagubienia PKS-Karty, brak paragonu fiskalnego, uniemożliwi przepisanie ważnego jeszcze biletu do wydanego duplikatu PKS-Karty. W takiej sytuacji, pasażer musi zakupić kolejny bilet miesięczny.

5. Czy wydanie PKS–Karty jest odpłatne?

Wydanie Karty wiąże się z opłatą kaucji w wysokości 10 zł. W przypadku rezygnacji z naszych  usług przewozowych nastąpi zwrot  kaucji.

6. Czy mogę odstąpić swoją PKS-Kartę innej osobie, jeżeli sam nie korzystam z przejazdu?

NIE.

PKS-Karta jest spersonalizowana. Korzystać z niej może wyłącznie osoba, na którą karta została wydana. W przypadku udostępnienia jej innej osobie, kierowca autobusu lub kontroler, ma prawo taką kartę zatrzymać, a pasażer który ją okazał, traktowany będzie jak osoba jadąca bez ważnego  biletu.
Właściciel zatrzymanej PKS-Karty będzie ją mógł odebrać w miejscu jej wydania.

7. Czy mając PKS-Kartę, muszę koniecznie rejestrować swój przejazd po wejściu do autobusu ?

TAK.

Rejestracja przejazdu jest obowiązkowa ! Należy jej dokonać zaraz po wejściu do autobusu, przykładając ją na około 2 sekundy do czytnika bileterki.
Każdy ujawniony podczas kontroli przypadek braku rejestracji przejazdu, traktowany będzie jak przejazd bez ważnego biletu!

8. Czy PKS-Karta, z biletem miesięcznym, limituje przejazdy w ciągu jednego dnia ?

NIE.

Osoba która zakupiła bilet miesięczny z PKS-Kartą, jest uprawniona do nielimitowanych przejazdów dziennych kursami PKS Zielona Góra tam i z powrotem, w okresie ważności biletu.

Adres do korespondencji:

 

PKS Zielona Góra Sp. z o.o.

ul. Jana z Kolna 2a

65-014 Zielona Góra

 

tel. 68 322 04 00

fax 68 322 04 01

pks@pks.zgora.pl

 

Sekretariat:

tel. 68 322 04 00

sekretariat@pks.zgora.pl

 

Dział Przewozów Osobowych:

tel. 68 322 04 46, 68 322 04 48

przewozy@pks.zgora.pl